torsdag 4. desember 2008

kjørte i grøfta igår..

jaja.. igår var ikke akkurat lykkedagen min..

ble oppringt av sambo tidlig på morran at jeg måtte få han som brøyter gata til å komme for å brøyte.. det var nemlig kjempeglatt ned bakken, og han hadde kjørt rett i grøfta og ødelagt spoileren på ene sida.. heldigvis hadde han klart å komme seg løs, men det var fryktelig glatt.

fikk nr til han som brøyter, ringte og joda, de skulle komme å brøyte så fort som mulig. Sa at jeg helst ville ha det gjort før kl. ble 09.00, for da skulle jeg reise på jobb.. Det var ikke noe poeng i å strø, siden det fortsatt snødde litt..

ikke lenge etter kommer traktoren og brøyter bakken. Om mulig virket den enda glattere nå.. gikk ut for å strø litt her og der, og da spesielt i svingen hvor man da kan miste veigrepet..

joa.. ferdig med det, gjør oss istand, setter oss i bilen og rygger ut av gårdsplassen.. Vel.. for å si det sånn, så hadde jeg null kontroll på bilen, den begynte allerede å skli på toppen av bakken..

vel.. gikk jo da rett i grøfta.. fikk verken kjørt fremover eller rygget.. satt dønn fast..


ringte opp til han som brøyter igjen og håpet han kunne få meg løs, men da han så hvordan jeg stod, turte han ikke. han var redd for at om han dro meg ned bakken forfra ville bilen min havne rett i fronten på traktoren, og om han skulle dra meg løs ved å dra meg opp bakfra, var han redd at også traktoren ville få problemer..
imens alt dette skjedde, stor Milton og Luuk i vinduet og lurte på hva i alle dager det var som skjedde...



jaja.. fikk ringe til Viking da. Heldigvis har vi gratis veihjelp, så det kostet ingenting :) han kom først i nerkant, men da han så hvordan jeg stod, fant han ut at det beste ville være å dra meg opp bakfra. Han kjørte rundt, la på kjetting og parkerte inne på parkeringsplassen vår.. Så begynte de å sakte men sikkert dra opp bilen. HELDIGVIS er den uskadet, og selv om ene bakdekket ikke hadde bakkekontakt,r det ikke ut til at kanal/eksosanlegg har tatt noen skade..




vel.. bilen kom da opp, og etter 1 1/2 time kunne jeg kjøre avgårde..


Heldigvis fikk jeg ordnet slik at noen åpnet butikken for meg, så da blir det kveldsvakt istedet.. hele dagen ble jo ødelagt.. jeg som hadde sååå store planer for alt jeg skulle rekke iløpet av dagen etter jobb...


jaja..

Flere bilder









Vel.. hadde aldri trodd jeg ville skli ut her oppe, men "flaks" at jeg gjorde det der, og ikke rett inn i gjerdet eller grøfta lenger nede. Det var jo der sambo skled ut, og ødela som nevnt tidligere spoileren..
*krysser fingrene for at det samme IKKE skjer idag*



1 kommentar:

Milli sa...

Din bror berättade om detta. Usch vad hemskt. Och bägge två på samma dag tillochmed. Vet inte om jag vågar hälsa på dig något mer hehe :) jag har ju också hälsat på diket en gång. Är det bättre att köra där nu då eller?