mandag 23. mars 2009

Gikk litt rundt i Drammen igår

ja.. litt utpå dagen dro Ann Kristin og jeg inn til Drammen. Vi hadde med oss bikkjene (Milton, Luuk og Bambi) og vi gikk da rundt der en times tid.

Veldig god trening for hundene, og det gikk veldig greit hele veien. Hadde såkalt tvillingbånd på Milton og Luuk, og det var virkelig smidig! De holdt seg samlet, og jeg hadde bare 1 lenke å holde styr på :) De har ikke gått så mye i denne tvillinglenka, men de hadde ikke noe problem med å følge hverandre :)

Utover dette, var vi først oppe å så på noen helleristninger i Drammen. Vi kjørte opp noen bakker, og disse ristningene ligger midt i et boligområde med mye enveiskjørte gater. Vi kjørte først forbi infoskiltet, og kjørte da tilbake for å studere dette. Vi skjønte ikke bildet med en gang, men da vi satte oss i bilen for å kjøre opp bakken en gang til, så vi at det var noen helleristninger som hadde overbygg/tak over seg. Første gang jeg så det, trodde jeg det var en garasje/bod eller noe som hadde rast sammen.

Alle motiveneligger hr, og på nabogården er det visst enda flere - men disse er desverre begravet under jord og grus.. hvorfor skjønner jeg ikke.. men men..

etter dette tok vi turen ned til Bragernes torg hvor vi gikk rundt. Det begynte selvsagt å småregne, så vi gadd ikke gå så lenge.. typisk, for jeg hadde betalt parkering til 18.30..

kjørte innom et sted på Hokksund på veien hjem. Den såkalte "skriverparken". I Hokksund var det strålende vær, men mye snø i den parken, så jeg ble ihvertfall klissvåt på beina..

uansett, hadde vi en hyggelig dag, og hundene fikk oppleve litt av hvert de også :)

Ingen kommentarer: