søndag 8. februar 2009

Arenaen i Verona

I denne ukens "sevärt" inne på Trivago skulle
vi skrive om en byggning vi synes er spesiell,
og valget falt da på denne byggningen.


4 september 2008 tok Milli og jeg bilen inn til Verona, mens Tony, sambo og André ble igjen på hotellet. Det var utrolig spennende å kjøre i Verona, og det kan ikke sammenlignes med å kjøre bil her i Norge. Hadde hjertet i halsen flere ganger, men det var klart verdt det, da vi kom frem og fikk se blandt annet denne byggningen!


Man kan ikke unngå å se denne gamle og spesielle byggningen om man går gjennom Piazza Bra. Det var flere turister her / innbyggere, og vi traff på 2 gladiatorer som vi fikk tatt bilde av :) Tror ikke jeg har ledd så mye som da de gikk ned på kne og fridde.. *flire* Det var veldig morsomt å kunne se "levende gladiatorer"på plassen, og det fikk en til å tenke litt på alt det man har lest og hørt om de ulike gladiatorkampene som foregikk innenfor denne byggningen.


Jeg synes det er veldig morro å besøke gamle byggninge som har hatt en så stor/spesiell betydning i nærmiljøet, og jeg vil veldig veldig gjerne besøke denne byggningen en gang til ved en senere anledning. Dette er en byggning jeg virkelig anbefaler alle til å besøke om de er i nærheten. Dette var et av høydepunktene for min del på denne reisen :)




































Ingen kommentarer: