søndag 4. januar 2009

Milton har vært på vift!

vel.. dagen idag har vært allsidig..
Fikk sove lenge idag, noe som var såååå deilig! Har ikke hatt mange fridagene i jula, så denne dagen har vært etterlengtet!
Det var fint vær ute, og temperaturen lå vel på rundt -9. Utenfor kunne jeg se utallige småfugler som spiste på frøene vi har hengt ut, og jeg bare måtte ut å fotografere dem!

En etter en dukket de søte fuglene opp, og jeg fikk da fotografert noen.



Etter dette ble det til at André og jeg gikk litt ut for å kjøre litt akebrett. Vennen til André, Ole Christian, kom også ut, så disse 2 akte litt sammen mens jeg frøs tærne av meg..! Måtte tilslutt gå hjem for å bytte sko..
Ole Christian ville vise frem 4-hjulingen sin, og han er kjempeflink til å kjøre med denne! Han kjørte rundt og rundt i den banen de har laget opp, og det var morsomt å se på! André ville ikke teste, kanskje til sommeren.. vi har jo en 4-hjuling til André vi også, men han har ikke hatt lyst til å prøve den noe særlig..
Etter vi hadde akt litt til, ble vi med inn til Ole Christian, og mens vi satt der fikk jeg tlf fra sambo om at Milton hadde stukket av! Har nok aldri fått på meg klærne så fort, og jeg skyndet meg ut. Jeg visste ikke vilken retning han hadde løpt, og sambo var usikker på hvor lenge han hadde vært ute, da han hadde løpt ut mens han støvsuget (han luftet samtidig).
Vel, gikk først nedover mot moren min, og der møtte jeg mine småsøstre som også var på leting. Han var ikke der nede. Moren min ringte og gav beskjed om at en mann hadde ringt til henne, og jeg fikk nr idet jeg gikk opp bakken for å komme opp i byggefeltet. Ringte, og jeg ble såååå lettet da jeg hørte Milton bjeffe i bakgrunnen.. Han hadde oppdaget han da han var ute med sin bichon frisee, og Milton hadde da sittet ute på trappa hans.. Han hadde da ringt ned til moren min, for han kjente til mine småsøsken, og visste vi hadde slike "nakne hunder".
Da jeg var like i nærheten skulle han komme å møte meg, men siden Milton ikke hadde bånd på seg, fikk han løpe løs, og mens jeg ropte kunne jeg se noe som spurtet bortover veien mot oss. Da han rundt svingen (var et kryss) spurtet han for full fart, sååå lykkelig for å se meg! åhhh sp utrolig lettet jeg ble!
han mannen som hadde funnet han, rakk aldri å komme helt bort, så da han hørte han var kommet til meg,gikk han hjem igjen. Jeg takket han å mye for å ha ringt og gitt beskjed, men han var bare glad for å kunne hjelpe.
Er såå glad for å bo såpass "sentralt" at det er mange hus rundt, og mange som kan oppdage en løs hund.. Aner ikke hvor lenge Milton var ute i det "fri", men det må ha vært rundt 15-20 min. Han var nok litt kald ja, for han skalv under jakka..
nå ligger han vedsiden av meg her, langt under pleddet og vi bare koser oss sååå mye! Luuk var bare sååå glad når Milton kom tilbake, og måtte bort på Milton flere ganger, snuse og vaske og snuse enda litt til. Lurer på om han skjønte noe?
Jeg er så glad for at han ble funnet såpass fort. Når vi var ute å letet lå temperaturen på ca -10. nå er den helt nede i -16,2...




Flere bilder av fuglene








Ingen kommentarer: