lørdag 24. januar 2009

Snø. snø og ENDA mer snø!

*SUKK* for et vær vi har!

nå har det snødd hele dag, og jeg som var SÅÅÅ flink å måket gårdsplassen istad.. "Kjørte" snøfreseren på øverste del - ja du leste rett! JEG "KJØRTE" SNØFRESEREN! helt utrolig egentlig, men det var sååå mye snø... turte ikke kjøre den ned bakken, da den er ganske tung, og det var ganske glatt ute..

så jeg begynte da å spa vekk all snøen i en sti rundt huset ned til bilene, og spadde bort snøen rundt disse - samt kostet av all snø på min bil. etter det spadde jeg bort all snø frem mot utkjøringen, og det er ganske mye snø altså! tungt var det også, for det må ha vært borti 45-50 cm KRAM snø.. *phu*

mens jeg holdt på, var det en bil som skulle kjøre opp bakken.. Her har da ikke brøytebilen vært på noen timer, og det lå vel en 7-8 cm snø i bakken allerede.. selv om han hadde 4-hjulstrekker, hjalp ikke disse noe i dette føret, og han kom ikke opp hele veien.. da han skulle prøve å rygge ned, skled han rett ned i grøfta der hvor jeg satt fast for en tid tilbake. Han kom seg til slutt løs, men da hadde han vel brøytet bort så å si all snø i grøfta fra oss og ned til naboen..

uansett, jeg ble da ENDELIG ferdig med å brøyte, hadde vannblemmer i hånda, men var veldig fornøyd med meg selv!


Så.. er inne noen timer, og var akkurat ute med bikkjene, og tror dere ikke at det er kommet ihvertfall 10 cm med snø! FY FY FY!! man vasser i snø... Bikkjene hopper etter i spora mine, de synes jo ikke snøen er sååå morro når den kommer langt oppover beina/oppunder magen.. den er jo KALD!
hihi..

jaja.. får brøyte mer imorgen.. men da blir det med snøfreser! får trøste meg med att det blir da mindre å måke vekk :)
Bildene er tatt med ca 12 timers mellomrom..











1 kommentar:

Milli sa...

Shit vad mycket snø!! Jag tycker att vi har mycket men det har vi ju inte då hehe..